Bestuur

Dienstverlening aan de stad

Dienstverlening aan de stad

Opgave van de stad

De dienstverlening is het visitekaartje van de gemeente. In onze informatievoorziening, processen taalgebruik en producten stellen wij de inwoners centraal. We richten ons op: waarmaken van onze beloften, innovatie, het verder digitaliseren en doorontwikkelen van de (persoonlijke) dienstverlening en het verbeteren van de efficiëntie. Om dit te realiseren ligt de focus op een drietal aspecten. Ten eerste het gemak voor de gebruiker: wij houden rekening met de digitaliserende samenleving, de gemeentelijke producten zijn vindbaar en toegankelijk en wij zijn voor iedereen bereikbaar. Ten tweede richten wij ons op betrokkenheid: onze medewerkers zijn klantgericht, gaan op zoek naar de vraag achter de vraag en durven af te wijken van de gebaande paden wanneer nodig. Ten derde werken we open en transparant.

Indicatoren

Naam indicator

Ref.
2022

Ref.
2023

Ref.
2024

Streef
2025

Streef
2026

Bron

Wettelijk

Percentage van bezoekers dat tevreden (6-10) is over de dienstverlening van het Sociaal Plein

>92,5

>92,5

Hilversum Monitor

Niet wettelijk

Percentage van inwoners dat tevreden (6-10) is over de dienstverlening van de gemeente

> 92,5

> 92,5

Hilversum Monitor

Niet wettelijk

Percentage van inwoners dat tevreden (6-10) is over de digitale dienstverlening van de gemeente

> 92,5

> 92,5

Niet wettelijk

Waardering van bezoekers over de dienstverlening van het Sociaal Plein

6,9

7,0

7,1

7,5

7,5

Hilversum Monitor

Niet wettelijk

Waardering van inwoners over de dienstverlening van de gemeente

6,9

7,0

6,9

7,5

7,5

Hilversum Monitor

Niet wettelijk

Waardering van inwoners over de digitale dienstverlening van de gemeente

7,0

7,3

6,9

7,5

7,5

Hilversum Monitor

Niet wettelijk

Financieel meerjarenoverzicht

04.02

Thema Dienstverlening aan de stad

Realisatie 2024

Begroting 2025

Begroting 2026

Begroting 2027

Begroting 2028

Begroting 2029

Lasten

3.100

3.793

4.273

4.443

4.300

4.300

Baten

-2.302

-2.388

-2.476

-2.502

-2.521

-2.521

Saldo thema Dienstverlening aan de stad

799

1.405

1.798

1.941

1.780

1.780

Lasten & baten

4.273

4,6%

2.476

9,3%

Deze pagina is gebouwd op 09/30/2025 09:37:49 met de export van 09/30/2025 09:28:31